zaterdag 11 juli 2009

Op lavendel jacht.

Al een tijdje houd ik de lavendel struiken in mijn omgeving goed in de gaten .En van de week was het zo ver.De lavendel is rijp om geplukt te worden! Na wat regenbuien afgewacht te hebben ging ik gewapend met schaar en tas, op pad.
Mijn jongste had ik mee genomen als dekmantel. Nu denken jullie misschien dat ik de tuinen van de buren heb kaal geknipt .Maar dat is niet het geval.
Op een industrie terrein bij ons in de buurt staan langs de hoofdweg rijen lavendel struiken.
Dus heb ik daar met respect voor de plant wat uitgebloeide bloemetjes afgeknipt.
Het voelde een beetje zoals vroeger toen ik samen met mijn ouders bramen ging plukken in de achterhoek. Fijn spannend!!










Dit is waar de lavendel voor wordt gebruikt. Om lavendel hangertjes mee te vullen.
En de kinderen hebben er elk een kado gedaan aan hun juf als dank voor het afgelopen jaar.




En er zijn er ook nog wat over die in de komende tijd wel een goed plekje vinden,denk ik.
Groetjes Else

2 opmerkingen:

  1. Lieve Else,

    Je gemaakte werk ziet er allemaal prachtig uit op de foto's. En ik weet uit ervaring dat ze in het echt nog mooier zijn....Ik kom graag na de vakantie weer inkopen doen!

    Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Else,

    Wanneer je nog meer lavendel nodig hebt, laat je het me dan weten? Ik heb hier nog wel wat struiken staan.
    Inderdaad prachtige foto's zoals natascha al schreef!

    Brechtje

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers